حکم رئیس منتخب دانشگاه آزاد در روزنامه رسمی منتشر شد
نوشته شده توسط : xmovies

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی است

در حالی که اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، از امضای حکم انتصاب فرهاد دانشجو، به عنوان رئیس منتخب این دانشگاه تاکنون خودداری کرده، متن حکم انتصاب او در روزنامه رسمی کشور منتشر شده است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی به تازگی آقای دانشجو را به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد انتخاب کرده، اما مطابق اساسنامه دانشگاه آزاد، حکم او باید به امضای رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد برسد.

آگهی انتصاب آقای دانشجو، با امضای محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران در روزنامه رسمی کشور چاپ شده است.

مطابق قوانین مدنی ایران، روزنامه رسمی کشور زیر مجموعه قوه قضائیه است و قوانین و مصوبات دولتی، ۱۵ روز پس از انتشار در روزنامه رسمی، لازم الاجرا می شوند.

از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد تاکنون، عبدالله جاسبی از چهره های سیاسی نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس این دانشگاه بوده است.

از زمان روی کار آمدن محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۴ در ایران، رئیس جمهور و نزدیکان او انتقادات متعددی را متوجه دانشگاه آزاد کرده و خواستار تغییر رئیس آن شده اند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران در اواخر دی ماه امسال، سرانجام فرهاد دانشجو را به عنوان جانشین عبدالله جاسبی انتخاب کرد، اما آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد از امضای حکم آقای دانشجو خودداری کرد.

 فرهاد دانشجو

فرهاد دانشجو از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمود احمدی نژاد به ریاست دانشگاه آزاد منصوب شده است

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه دو هفته پیش خود مقرر کرد که کمیته ای از این اعضای این شورا با برگزاری جلسه‌ای با آقای هاشمی رفسنجانی، دلایل خودداری وی از امضای حکم ریاست جدید دانشگاه آزاد را جویا شوند.

اعضای این کمیته پنج نفره تاکنون یک جلسه با اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار کرده است.

محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل رهبر ایران و غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از چهره های شناخته شده این کمیته هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی دو سال پس از انقلاب فرهنگی ایران که منجر به تعطیلی موقت دانشگاه ها شد، تاسیس شد.

این دانشگاه در اردیبهشت سال ۱۳۶۱ به پیشنهاد اکبر هاشمی رفسنجانی و با حمایت آیت الله روح‌الله خمینی شکل گرفت و اکنون یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی در ایران است.

در اواخر شهریور سال ۱۳۸۸ و همزمان با افزایش فشارها بر مدیریت این دانشگاه، با موافقت آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران و تصویب هیات امنا، اموال دانشگاه آزاد به صورت وقف درآمد.

به گفته طراحان وقف اموال دانشگاه آزاد، این عمل از احتمال دولتی شدن آن و تملک اموال منقول و غیر منقول دانشگاه توسط دستگاه های اجرایی جلوگیری کرد.





:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: